Rust Cohled

It's just one story.
Vocari dei - Pain of Salvation

“能漫不经心轻佻念出佛偈来的鬼王”这一句真的好苏好苏,而且正是太太表达出的本质。很喜欢地藏像里冷静自持,又用情至深的鬼王。一切于他仿佛四两拨千斤般轻易,但是旁人做来其实却千难万难。

鸢尾灯:

说点乱七八糟的东西好了。

 

本来是应该跟在地藏像最后一章之后的,但是写完的时候真的太晚了,脑袋变成了一滩浆糊,又黏又稠还一片空白,所以就直接发了,后来想一想说出来也不是那么必要,更何况我超懒——结果刚才听歌,突然想起来写的时候有首超级想分享的人声后摇,就决定爬起来。还是说出来好了。

这一首是写到幻境中众生的声音时突然想起来的,最开始听到它的时候,也是反反复复的听了很久。可能音乐本来就有力量,而语言本来就是音乐的一种,所以带出情绪格外的容易吧。

“I just want you to speak to me. ”


然后就是地藏像了。最开始想写他的时候是斗技拼速度的那个时代刚巧有逆转的影子,酒吞是最开始说用轮入道的——游戏里酒吞被各种轻视的那段时期。然后突然有一天,微博上有人发了地藏酒吞结界突破的录屏。他是真的好苏啊。

再之后查地藏,看到一句话“因他象大地一样,安忍不动、静之虑深密,含藏无量善根种子,故名地藏。”

我被这句话给击中了。


于是就想写佛性和鬼性,想写站在血火里的地藏像,想写能漫不经心轻佻念出佛偈来的鬼王。


关于酒茨他们两人,如果能稍微传达到一点,我就心满意足啦。


至于我自己,一直都不太擅长说话以及和人互动。评论都看了,谢谢你们的喜欢,一时间不知道回复什么,就大部分没回复了,致歉。

那首真的很棒,记得去听。可能有看不到歌词的,我在这边附一下好了。


"I just want you to speak to me."
我只希望你能对我说点什么,
"I'm still waiting for you, God.
我仍然在守候着你,上帝。
I pray because this have to be finished.
我向你祈祷,因为这终将结束,
Goodbye, God.
再见了,上帝。
Goodbye to you all."
再见了,诸位。

"I don't trust any God.
我不会信仰任何称神者,
I don't know who God is,
也不知谁人可以为神,
But I know what God should be."
但我却知道,神应该成为什么。
"Take a look here,
看看这儿,
Take a good look at what you've created!"
好好看看你所创造的这一切!
"Hi, God.
你好,上帝。
This is Lorenzo.
我是Lorenzo,
I want to ask you something:
我想要问清一些事:
Why life is so hard?
为什么生活这样艰难?
Why love is so cruel?
为什么爱如此残酷?
Why I can't really be me,
为什么我无法成为自己,
Not someone else,
不是想成为别的什么人啊!
I just want to be me."
我只不过想做我自己。
"Hey, God, this is Jan Biel.
嘿,上帝,我是Jan Biel。
I just called to thank you
我只想对你说声谢谢,
For being with me when
感谢你一直对我不离不弃,
My life seemed to fall apart.
即使在我的生活行将崩溃之际。
You carried me from my darkest hours
你引领我走出了我生命中最黑暗的日子,
And I'm very grateful for that.
我非常感谢,你所做的这些。
Thank you."
谢谢。
"Hi, God.It's me.From Earth
您好,上帝。是我,来自地球。
I know you haven't returned any of my previous call.
我知道,你未曾回应过我过去的任何一次祈祷。
But maybe you were simply not there.
但是也许你只是恰巧不在。
And here it goes again:
现在,我要再祈祷一次:
I wanted to thank you for giving me
我是很想感激你赋予了我,
The opportunity to be part of this world.
一个参与这世界的机会。
But didn't you also give us people
但你不也赋予了我们人类,
The mind to explore and question?
赖以探与问的理智?
So... Where are you?
既然如此,容我发问……你在哪里?
And where've you been when we needed you the most?"
当我们最需要你之际,你身处何方?
"It's (?) speaking
这里是(?),
I must be drunk or far away
我一定是醉得厉害,甚至有些神志不清。
For I no longer believe in you anymore
因为我已再也不会相信你了,
So why don't you are non-existent?
你又有什么理由脱身于乌有呢?
Cause I figured this out
因为我全都看清楚了,
For all the harm and the grief
看清了所有那些被你带到世上的,
That you bring into this world.
全部的伤害与悲恸。
Either you're a cruel entity,for not changing things.
无论你是个未经流变的残酷实体,
Or you don't exist."
抑或你根本不曾存在。
"Please tell me why these horrible things happen!
请告诉我,为什么会发生那些可怖的事?
Why did those two towers have to fall
为什么双子塔必须倒掉?
And how could you let it happen?
你怎能让它发生!?
Does there have to be such hatred in this world?
这样的仇恨有何必要存在?
Why must society struggle so hard for tolerance?"
人类间的包容为何如此困难?
"I prayed every day for weeks
我已经每天祈祷连续很久,
Now why won't you answer my prayers?
为什么你不理会我的祈祷?
Prove to me and so many others
证明给我,或者随便什么别的人看看,
Why I should continue to pray?
告诉我为什么我应该继续祈祷下去!
I have faith to my friends and my family, isn't that enough?"
我对我的亲友们怀有虔诚,这对你还不够吗?
"Hello... Hello?
你……好?
信じてる。
我相信。
信じていたい。
我愿相信。
"Please God ,if you exist
请回答我,上帝,如果你存在的话,
Help me believe that the world is real
请让我相信这世界是确实的,
That I am real.And that everything is real.
我,以及这一切的一切都并非虚构,
That we are more than just a coincidence."
我们的命运并不只是一个巧合。
"This world is what we can give."
这世界是由我们所创的。
"Speak to me.
对我说点什么。
I won't ask to save me.
我并不企求拯救。
I just want you to speak to me."
我只想你对我说点什么。
"Hey...Did I apologize to you for...
嘿…我可以向你道歉吗…
You know...
因为…你知道…
I just want to say I'm sorry and...
我只想说我很抱歉…还有…
Thank you.
谢谢。
Oh!And only one more thing:
噢,还有另一件事,
Please, help me fly."
拜托了,带我往你的国。
"Please God.Take me away from here.
求求你,上帝,带我从这儿离开,
I can't take anymore
我再也无法忍受,
They're always devouring me...
它们都在吞噬着我…
I'm so lost.I'm so lost...
我不知所措,万分迷茫……
God?"(cry*)
上帝?(啜泣*)
神樣。
神明呐,
何故戰爭?
缘何而有战争?
何故死?
缘何而有死亡?
何故饑餓?
缘何而有饥饿?
なんですか?
这些都因何发生?
お前は何の為にいる?
你又因何而存在?
さよなら。
永别了。
"Ghia su Thee.anarotieme,ti imaste?
你好,上帝。我们到底算是什么?
Poso simantiki s'afto ton kosmo?
对这个宇宙,我们又何必存在?
Pu pigenoume?
我们终将归往何处?
"Uhh...Yeah, uhh...l-listen.God... umm...
嗯…是的,嗯…听我说,上帝…嗯……
I just want to say
我只是想说,
A really big thank-you on behalf of...Uhh, everybody.
我真的非常感谢你,是代表……嗯,所有人对你说的。
And... Thanks for getting the whole thing started and...
还有…谢谢你赐一切以开始,
For getting it off the ground, but...
以及…推动了所有的发展,
I think that this time
但是…我觉得,这次…
We have really screwed things up
我们真的全都搞砸了……
And I am so,so...
我非常、非常的,
Sorry."
抱歉。”
"I need you now.
我需要你,现在。
I need you."
我祈求你。



评论

热度(430)

  1. 共2人收藏了此音乐
只展示最近三个月数据